Az utóbbi időben jó pár konditeremben megfordultam és emiatt rohadt nagy számú kondilakóval találkoztam illetve találkozom. A sok sok akár edzéssel akár edzősködéssel eltöltött óra a teremben lehetőséget ad jól megfigyelni az embereket és megnézni hogy s mint viselkednek.Könnyen lehet látni azt,hogy sokan hogyan viszonyulnak embertársaikhoz és környezetükhöz.
Szerencsére az összkép nem olyan vészes de azért sokszor csak fogom a fejem,hogy mennyire nincsenek néhányan tekintettel a másikra ilyen olyan megfontolásból. Ennek okán úgy érzem itt a legjobb ideje hogy beszéljünk néhány fontos dologról ami a viselkedést illeti egy ilyen környezetben. 

Ez azért lenne előnyös mert:
A.Sokkal biztonságosabb hely lenne az edzőterem mindenki számára
B.Tisztább,rendezettebb környezetben tudna mindenki edzeni
C.Senki sem érezné úgy a teremben eltöltött idő alatt hogy alsóbbrendű bárkihez mérten
D.Mindenki jobb hangulatban és kevésbé frusztráltan tudná kiélvezni az edzés nyújtotta testi lelki örömöket.Elég sok problémája van mindenkinek termen kívül,legalább edzés közbe ne kelljen más ostobasága miatt idegeskedni.

A következőkben felsorolt “Szabályok” némelyike magától értendő,helyenként beletartozik a házirendbe,vagy egyszerűen csak józan paraszti ésszel megfogalmazott egyértelmű igazságokat takar. Könnyítsük meg egymás életét és igyekezzünk ezeket betartani,mutassunk példát mindenki számára,hogy igen is lehet kulturáltan edzeni. Jó olvasást 🙂


1.TEDD HELYRE A KIB@****T SÚLYOKAT! Ha ez az egy teljesülne minden esetbe már azt hinném álmodok. Legyen szó akár kézisúlyzóról,akár tárcsáról,akár bármilyen felszerelésről,ha végeztél a használatával,tedd vissza oda ahova tartozik.


2.Nembaj ha sokat pihensz és közbe a mobilodon pötyögsz vagy Facebookozol,de ezt ne az általad használt gépnél vagy padnál tedd,mert lehet más is szeretne ott dolgozni.Ez vonatkozik az edzőpartnerrel való fecsegésre is amíg mások rátok várnak hogy befejezzétek.

3.Tiszteld a többieket és hagyj nekik elég helyet illetve tarts kellő távolságot miközben éppen dolgoznak.

4.Még véletlenül se ütközz neki embertársadnak vagy az általa használt rúdnak gyakorlat közben mert ez elég veszélyes és ha szerencséd van még seggbe is rúgnak érte.

5.Tarts kellő távolságot a a kézisúlyzók tárhelyétől annak érdekében,hogy más is odaférjen hozzájuk vagy le tudja tenni a használt súlyzókat.



6.Ne dobáld a súlyokat,ha valamit nem tudsz letenni szépen kontrolláltan,akkor az túl nehéz számodra,vegyél vissza.

7.Lehetőleg ne sajátítsd ki egyik eszközt se magadnak csúcsidőben,amikor mások is várnak a sorukra,hogy használhassák azt. Legyen szó akár a dobogóról,akár a keretről,akár a dupla csigáról,ha csúcsidő van semmiképp se időzz ott 20 percnél többet.

8.Gyakran használt eszközöket ne foglalj le olyan gyakorlatok miatt,amiket máshol is el tudsz végezni.Ne bicepszezz a guggoló keretben és ne hasazz a fekvepadon ha tele a konditerem.



9.Az óriás sorozatok,biszettek,triszettek,szuperszettek,csodás és nyakatekert edzés módok olyan luxuscikkek amelyeket egy üres konditeremben elvégezhetsz de csúcsidőben illene hanyagolni,főleg ha a felszerelés és a hely limitált.

10.Ha látod,hogy valaki az általad használt eszközre várakozik,ajánld fel neki,hogy dolgozzatok együtt.

11.Ha valaki megengedte,hogy használd az általa lefoglalt eszközt,igyekezz mindig annyi súlyt visszatenni amennyit ő használt.

12.Evést,olvasást,telefonon beszélést igyekezz a termen kívül megoldani.Ugyanakkor kérlek ne ordibálva beszélj az edzőtársaiddal!

13.A gépek közti “folyosót” ne használd kitörésre csúcsidőben.Lehetőleg az edzőtáskád se hagyd ugyanezen a helyen ledobva.

14.Legyél higiénikus,fürödj,tiszta ruhában eddz és használj dezodort (EL SEM HISZEM HOGY EZT MONDANI KELL ÚRAMJÉZUSISTEN!)


15.Töröld le az izzadtságod,taknyod,nyálad stb. a gépekről/padokról.Ha nagyon durván izzadsz használj törölközőt a helyzet javítására.Ha pedig magnéziát használsz igyekezz nem összemocskolni mindent vele.

16.Légy türelemmel és várd ki a sorod! Ne morogj,ne nézz csúnyán,ne irritáld a picsongásoddal azt aki éppen dolgozik.

17.Ne vidd túlzásba a nyögdécselést és az ordibálást.Néha indokolt,de ha minden ismétlésnél,minden gyakorlatnál valamelyiket csinálod akkor inkább nevetségesnek tűnsz mintsem keménynek.

18.Megfelelő öltözékben és felszerelésben végezd az edzéseid.A privát részeid lehetőleg ne lógjanak ki a gatyából/melltartóból.


19.Ne próbáld megnevettetni edzőtársad gyakorlat előtt vagy közben.Ez veszélyes és az edzés minőségét is rontja.Az edzés megfelelő szintű hozzáállást igényel ami se nem túl komoly,se nem túl laza.A konditerem se nem bohócoknak,se nem kiképzőtiszteknek való.

20.Ne hagyd a cuccaid olyan gépnél vagy eszköznél,amit nem használsz.

21.Tanulj meg megfelelően segítséget nyújtani arra az esetre ha megkérnének.Ha te segítséget kérsz mindig mondd el milyen módon szeretnéd ha segítenének,hány ismétlést stb. Ugyanakkor ne élj vissza ezzel.Csak akkor kérj segítséget ha tényleg nagyon szükséges,ne dolgozz akkora súlyokkal amik meghaladják a képességeidet.

22.Ne állj be valaki elé ha éppen a tükör segítségével ellenőrzi,hogy megfelelő módon hajtja-e végre a gyakorlatot.

23.Ha látod,hogy valahova fel vannak pakolva a súlyok,előbb kérdezz körbe használja e valaki az adott eszközt,ne kezdd el rögtön lepakolni magadnak.

24.Tükörbe pózolni szabad,de az isten szerelmére ne vidd túlzásba és ne csak ebből álljon az edzésed.

25.Kérhetsz segítséget a tapasztaltabb emberektől a terembe,de ezt olyankor tedd,amikor egyértelműen ráérnek.Ne zavarj ezzel másokat miközben edzenek.

26.Ne nyújts segítséget másoknak indokolatlanul és kéretlenül! Azt hiszed hasznos dolgot teszel,de valójában téged utál mindenki!Akinek segítségre van szüksége az kérni fog előbb utóbb!

27.Ne flörtölj erőteljesen és ne próbálj mindenkivel hosszas beszélgetésekbe bonyolódni.Főleg olyanokkal akik fülhallgatóval edzenek,ugyanis ez egyértelmű jele annak,hogy nem szeretnék,hogy bárki is zavarja őket.



28.Ne próbálj a terembe senkit se kioktatni és lenézni mert nem a te felsőbbrendű edzésmódszeredet követi.

29.A gépeket és eszközöket rendeltetésüknek megfelelően használd.Ezzel nemcsak ezek élettartamát hosszabbítod meg,de a sajátodat és edzőtársaidét is mert sok felesleges edzőtermi balesetet el tudtok kerülni.



És végül mindent összegezve:

30.Tiszteld sporttársaid,támogasd őket,mutassatok jó példát egymásnak,segítsétek egymást,edzetek biztonságosan és hatékonyan,legyetek tekintettel mindenre és mindenkire mert ezzel minden konditerem olyan hellyé válhat ahova szívesen,bátrabban és előítéletmentesen lép be egy újonc vagy éppen bárki más.