Folytassuk még pár gondolattal az előző mérleg imidzset romboló bejegyzést.Aki nem olvasta el az elsőt az ITT megteheti.

Nézzük meg más szemszögből a témát.Tegyük fel egy 60 kilós nőci belevág a súlyzós edzésbe és 5-6 hónapon át kitartóan,megfelelő intenzitással edzi magát.Ezalatt az idő alatt a súlya semmit sem változik,se nem szedett fel,se nem vesztett belőle.De egyértelműen jobban néz ki! Hogy is van ez?

Ha tényleg jó volt az edzése nagy valószínűséggel felszedett pár kiló izmot,az előzőekből már tudjuk,hogy ennek köszönhetően glikogénnel és vízzel is gyarapodott a súlya,emellett leadott néhány kiló zsírt és olyan apró változások is végbe mentek mint pl. a csontozata megsűrűsödése az edzés hatására. Lehet vesztett 4 kiló zsírt,felszedett 2,5 kiló izmot és másfél kilónyi víztöbblettel rendelkezik ennek hatására.Ez látványosan megdobja az esztétikai oldalát a dolognak,mégis a súlya ugyanannyi marad.


Amikor az erőedzésre koncentrálsz az eredmény az lesz hogy a súly a “Rossz” területekről áttevődik a “Jó” területekre és ez nagyon pozitívan fog hatni a fizikumodra.És mivel az izomzatod kb. 18%-al sűrűbb mint a zsír,végül nehezebb is leszel úgymond annak ellenére hogy kisebbnek fogsz tűnni.Ezért nem érdemes félni a súlyzós edzéstől,mert végezetül lehet meghízunk tőle de ez fog igazán segíteni a kívánt alak megszerzésében.Az izomzatunk fogja kiadni az alakunkat és pörgetni fogja az anyagcserénket ami annyit tesz,hogy alapjáraton a testünk több energiát fogyaszt mint amúgy azt tenné,ami mit is jelent? Több kaja büntetlenül!

De ha a mérleg ennyire rossz indikátora a külsőnk fittségének akkor van-e értelme egyáltalán annak,hogy mérjük magunkat?Természetesen igen,de ez csak egy kis részét tegye ki az összképnek.Van még számos egyéb elem ami segítségével meghatározhatjuk,hogy éppen jó irányba halad e az átalakulásunk,pl. testzsírszázalék,méreteink,erőszint,az ahogyan a ruháink állnak rajtunk,előtte utána képek,a többiek visszajelzése(bár itt sokszor bekavar a szubjektivitás),hogy érzed magad a bőrödben stb.

A mérés azokban az esetekben is indokolt ha valaki mondjuk súlycsoportos sportban vesz részt ahol igenis számít akár az az 1-2 kiló is ha szeretnél bekerülni egy egy súlykategóriába.Más tészta,hogy itt is iszonyat trükközések mennek és a mérlegelés könnyen átverhető de ez manapság már elfogadott a sport világában és szinte mindenki játszadozik ezzel.Talán ez az egyetlen eset ahol van okunk parázni,de feltételezem,hogy aki már versenysportolásra adja a fejét,az tisztában van ezekkel a dolgokkal.

Azt hiszem több érv már nem is kell,innen már teljesen világos kéne legyen miért ne bízzuk sose a mérlegre a végszót.A tükör jobb barátod kéne legyen mindig. Amennyiben tetszik amit látsz,kit érdekel hogy a mérleg gúnyt űz belőled?Ha már az veszed észre hogy új övet kell venned mert nincs rajta elég lyuk,számítani fog hogy valójában 2 kilóvan nehezebb vagy a kezdéshez képest? Ugyan már.

Nem kell parázni,nem nagy ördöngősség ez:súlyzós edzés,megfelelő kaja,elég kardió és már majdnem célegyenesbe vagytok.Ja,és idő.Nagyon sok idő,ezt ne feledjétek.